۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

ماهمه جواد ضحاکیم | جواد ضحاک و خالد سعید مصری دو شهید راه عدالت


پس از پیروزی انقلاب  مردمی مصر برای یاد بود و تکریم از شهدای این انقلاب عکس هایشان در بیشتر محل ها دیده می شوند. ولی یک عکس که از همه بالا قرار دارد، مربوط به شهدای پس از تاریخ 25 جنوری نیست!
از یک دوست مصری ام پرسیدم، صاحب این عکس که از جمله شهدای انقلاب 25 جنوری نیست، چطور عکس او در جمع این شهدا و بالا تر از همه قرار دارد؟

گفت: این عکس مربوط به یک جوان به نام" خالد سعید" است که یک سال پیش در اسکندریه مصر توسط حکومت قبلی آنقدر شکنجه می شودتا جان می دهد. این دوستم بیشتر اینگونه توضیح می دهد، خالد سعید یک جوان منتقد حکومت حسنی مبارک بود، از فساد، بی عدالتی ... انتقاد می کرد، تا اینکه یک روز توسط حکومت ربوده می شود و زیر شکنجه جان می دهد، پس از کشته شدنش حکومت اعلام می کند او یک معتاد مواد مخدر بود، بیش از اندازه مصرف کرده و مرده است! 
ولی دوستان او که خالد سعید را خوب می شناختند  می خواهند که حقیقت را به گوش مردم برسانند، یک صفحه در فیس بوک به نام "کلنا خالد سعید / ماهمه خالد سعیدیم" می سازد، و هر روز کسانیکه هم فکر او و منتقد حکومت بودند در این صفحه می پیوندند و خلافهای پنهان حکومت را باهماهنگی بهتر آشکار می کنند.

حالا که عکس او نیز در جمع شهدای انقلاب 25 جنوری قرار دارد، مردم اورا نیز از این شهدا حساب می کنند، زیرا اهداف انقلاب همان خواست های خالد سعید است.


جواد ضحاک که چند روز پیش توسط وحشی های زمان شهید شد، در عمل با خالد سعید مصری خیلی شباهت دارد. همانطور که خالد سعید مصری از بی عدالتی، فساد، ... در حکومت انتقاد می کرد، جواد ضحاک نیز اعتراض هایش را کاملن به شکل مدنی از بی عدالتی ها ... ابراز می کرد.
ضحاک زمانیکه در یک اعتراض نمادین گاهگل کردن سرک بامیان با رسانه ها مصاحبه می کرد گفت: "بامیان همان چهره ایکه سی سال پیش داشت، هنوز همان چهره را دارد، ویرانه شده و هنوز هم تغییر نکرده است ... دیگر جاها در ولسوالی هایشان بازسازی شده، سرک هایشان قیرریزی شده ... بامیان که امن ترین جای افغانستان است اما متاسفانه بازسازی نیست ... کرزی سه بار به بامیان سفر کرده است و هربار به مردم وعده داده است، اما متاسفانه هیچ یکی از وعده هایش عملی نشده ...".
به همین سبب ما برای هماهنگی بهتر صفحه ای را در فیس بوک زیر نام "ماهمه جواد ضحاکیم" ایجاد کرده ایم، تا به همه بدخواهان مردم بفهمانیم فریاد عدالتخواهی ما با شهادت جواد ضحاک پایان نمی یابد. ما مخالف هرگونه تعصب هستیم آنچه می خواهیم حقوق برابر برای همه شهروندان است.










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر